Тема. Види живопису.
Імітація мозаїки методом штампування.
Мета: розширити
знання про види живопису; навчити розрізняти види монументального живопису,
техніки виконання мозаїки; розвивати відчуття і власне бачення художнього
твору, уміння створювати образи, з огляду на призначення і техніку виконання;
виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Обладнання: матеріали: фарби
(гуаш,акварель) пензлі,альбом, зоровий ряд: монументальний
живопис (фрески, вітражі,
мозаїка), станковий і мініатюрний живопис; зразки
робіт, які імітують техніку мозаїки.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід
уроку
I.
Організація класу
Привітання
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
Усі сідайте тихо,діти.
Домовляймось-не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати-
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд.Часу не гаймо,
І урок наш починаймо.
II. Мотивація
навчальної діяльності
1.
Слово
вчителя.
Монументальний
живопис зустрічається всюди: на стінах будинків,
станціях метрополітену, в інтер’єрах громадських споруд, театральних фойє,
спортивних комплексах. Над створенням цих шедеврів
працюють художники-монументалісти.
А уявіть, що ви
— художники-монументалісти.
- Які
будинки ви хотіли б прикрасити?
IІІ. Оголошення
теми уроку
На
сьогоднішньому уроці ми створимо імітацію мозаїки.
ІV. Вивчення
нового матеріалу
1. Слово
вчителя.
Живопис
поділяють на кілька видів. (Під час
пояснення вчитель створює на дошці схему «Види живопису»)
Станковий
живопис —
найпоширеніший вид живопису. Він виконується на верстаті-мольберті, як основу
використовують дерево, картон,
папір, але найчастіше полотно. Станкова картина є самостійним твором. Завдяки
багатству кольору вона багатогранно й тонко передає
красу навколишнього світу.
Мініатюрний
живопис — це твір
невеликого розміру, який вирізняється
особливо тонкою технікою виконання. Цей вид живопису зазнав розквіту в середні
століття, до появи книгодрукування. Рукописні книги
прикрашалися найтоншими заставками, кінцівками, детально пророблялися
ілюстрації. У зразках індійської мініатюри, які
прикрашають u1089 сторінки рукописних мемуарів султана «Бабур-каме», бачимо
барвистий колорит, густий непрозорий шар фарб,
ювелірно-тонкий малюнок. Мініатюра була розрахована на
розгляд зблизька, тому велике значення мали дрібні деталі. Неповторні
й гідні захоплення роботи лакової мініатюри Палеха. Образам
властиві народність і романтична піднесеність, мініатюра пронизана
патріотичною темою.
Театрально-декораційний
живопис (декорації,
костюми, грим, бутафорія, виконані за ескізами художників)
допомагає глибше розкрити зміст вистави. Художники враховують віддаленість від
глядача, освітленість. Декорація дає уявлення про місце і час дії, ескізи
костюмів і гриму виражають індивідуальний характер персонажів, їхній соціальний
стан, стиль епохи і багато чого іншого.
Найдавнішим
видом живопису вважають
монументальний живопис. Це
особливий вид живописних творів великого розміру, які прикрашають стіни та
стелі архітектурних
споруджень. Він прославляє та увічнює, розкриває зміст великих
соціальних явищ, які зробили позитивний вплив на розвиток
суспільства.
Монументальний
живопис може виконуватися у різних техніках. Найчастіше це фреска, вітраж, мозаїка.
Фреска. У перекладі з
італійської це слово означає «свіжий»,
«сирий», тому що зображення наноситься на сиру штукатурку
стіни, коли розчин ще не затвердів і добре усмоктує фарбу.
Розпис, який виконується на стіні, називається панно, на стелі
— плафон.
Вітраж ми сприймаємо як
картину з кольорових скелець або іншого
матеріалу, що пропускає світло.
Мозаїка ж робиться
зі шматочків кольорового каменю або особливого непрозорого скла — смальти.
Давні римляни виконували в цій техніці скриньки,
стільниці. У середні віки основне призначення таких мозаїк
зводилося до прикрашання храмів. Мозаїку складають зі шматків мармуру, з
майоліки (шматки кераміки, один бік якої вкритий кольоровою глазур’ю). Такі
мозаїки прикрашають архітектурні пам’ятники у містах Середньої Азії: Бухарі,
Самарканді, Ташкенті та ін.
Фізкультхвилинка
Горобцям
не до науки,
Ох,давно
вже терплять муки,
Затекли
і ніжки й крила.
Горобчиха
зве до діла:
Ану,
славні малюки,
Стали
струнко ,мов гриби,
Крила
вгору піднімайте,
Ними
добре помахайте,
Головою
покрутіть,
Ніжками
потупотіть,
Навкруг
себе оберніться,
Швидше,швидше,не
лініться,
Хто
старався тут кружляти,
Може
вже відпочивати.
V. Практична
робота
1. Слово
вчителя.
Величність змісту
монументально живопису, значні розміри його творів, зв’язок з архітектурою
потребує великих колірних плям, строгої простоти, ясності контурів і
узагальненості пластичної форми. Усе це необхідно враховувати у підготовчому
малюнку для
виконання імітації мозаїки.
2. Сьогодні ви
працюватимеме у незвичайній техніці-створюватимеме імітацію мозаїчногопанно.
Працювати будемо у техніці відбика (штампування).
Працювати будемо у техніці відбика (штампування).
3. Перегляд слайдів – зоровий ряд.
4. Створення
імітації мозаїки.
Виконайте
імітацію мозаїки .
Спробуйте
виконати мозаїку так, щоб можна було легко визначити, для якого призначення вона створена.
Етапи виконання
роботи (технологічна картка)
1) Розгляньте
підготовчий шаблон
2) Визначте колірну гаму
3) Підберіть розмір штампу відповідно до колірного рішення усієї
композиції
4) Умочуючи штампи
в розведену фарбу, створіть панно відповідно до малюнка, залишаючи між відбитками
невеликі проміжки.
VI. Завершення
уроку
1.
Гра «Бліц--турнір»
Для того,
щоб пригадати, що ми знаємо про живопис ми проведемо опитування.
На кожне
запропоноване моє твердження ви повинні відповідати коротко «так», «ні».
• Живопис –це вид образотворчого мистецтва?
• Живописні твори виконані із пластиліну?
• Виражальним засобом живопису є колір?
• Мозаїка- це техніка монументального
живопису?
•
Розписи
на вікнах називаться мозаїка?
•
Мозаїку
приклеюють до стіни жувальною гумкою?
•
Акварельні
фарби є живописним матеріалом?
•
Мозаїку
виконують з солоного тіста?
2.
Демонстрація
роботи, визначення «чистоти» виконання.Оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар