Тема.
Графіка. Лінійна перспектива. Побудова,
графічне зображення «Куб».
Мета:
закріплювати поняття учнів про виражальні
можливості графіки, дати
поняття
про лінійну перспективу; вчити виконувати
графічне зображення
дотримуючись
правил лінійної перспективи;
розвивати
композиційні уміння та навички;
виховувати
бажання створювати об’ємні зображення
на площині завдяки
лінійній
перспективі.
Обладнання:
а) для вчителя: педагогічний малюнок на
дошці, куб;
б)
для учнів: олівець, альбом, гумка.
Хід
уроку
І.
Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда
за питаннями:
1
Що таке графіка?
Які
ви знаєте виражальні можливості і
засоби графіки?
Поясніть
їх.
Графіка
– ( з грец. «grapfo» - «пишу», «малюю») це
вид образотворчого
мистецтва,
що створюється на площині з допомогою:
олівця, фломастера,
ручки,
вугілля, туші, чорнила, крейди, соусу,
сангіни.
Виражальні
можливості графіки: тон,
світлотінь,лінія,пляма,крапка,штрих.
Тон
– це ступінь світлоти або темноти
певного зображення в графіці.
Світлотінь
– це спосіб передачі об’єму предметів
(світло, півтінь,
тінь).
2.
В графіці не лише світлотінь є способом
передачі об’єму зображень на
плоскому
аркуші наперу, а й сам спосіб побудови
цих зображень, яким
ми
сьогодні і повинні оволодіти.
ІІ.
Мотивація. Повідомлення теми та завдань
уроку.
Як
добитися щоб предмети оточуючого світу
на плоскому аркуші
паперу
були об’ємними і знаходились у просторі?
Цього досягти нам допоможе
лінійна
перспектива, та її правила.
Отже,
сьогодні на уроці ми повинні дізнатися
про лінійну перспективу,
її
правила та вчитися будувати куб за
правилами лінійної перспективи.
ІІІ.
Сприйняття нового навчального матеріалу.
1.
Перспектива ( від лат. – бачити наскрізь
) це система зображення
простору
та предметів на площині для створення
уявної глибини та об’єму.
Лінійна
перспектива – це система зображення
предметів, які здаються
тим
меншими, чим далі вони знаходяться від
глядача, щоб створити відчуття
просторового
заглиблення.
Лінія
горизонту – уявна лінія на рівні очей
художника.
Всі
паралельні лінії на аркуші паперу
повинні наближатися одна до
одної
і перетинатися на лінії горизонту у
точці сходження.
- Педагогічний малюнок на дошці.
Визначається
послідовність малюнка:
1.Провести
лінію горизонту.
2.Вибрати одну або дві точки сходження, залежно від виду перспективи.
3.Намалювати куб у перспективі нижче відносно лінії горизонту.
2.Вибрати одну або дві точки сходження, залежно від виду перспективи.
3.Намалювати куб у перспективі нижче відносно лінії горизонту.
ІV.
Самостійна робота учнів.
V.
Підсумок уроку.
1.
Фронтальне опитування.
1.
Чому сприяють перспективні зображення
на площині?
2.
Що таке лінійна перспектива?
3.
Що ми називаємо лінією горизонту?
4.
Де знаходяться точки сходження?
- Оцінювання робіт.
Розташування предмета відносно лінії горизонту
Тональність
Завершена
робота
Немає коментарів:
Дописати коментар